27 February 2024

Jakie są drogerie w Polsce?

2 min read

Polska scena kosmetyczna jest zróżnicowana i dynamiczna, z udziałem zarówno globalnych gigantów, jak i rodzimych producentów. Chociaż większość produktów dostępnych w drogeriach i supermarketach należy do międzynarodowych koncernów takich jak Unilever, Procter&Gamble, L’Oreal, czy Colgate-Palmolive, polskie marki kosmetyczne nie ustępują im miejsca1.

Polskie produkty kosmetyczne są obecne w prawie każdej kategorii, od środków higieny osobistej, takich jak mydła, szampony i dezodoranty, po kosmetyki podkreślające urodę, takie jak kosmetyki do ciała, do makijażu i do pielęgnacji paznokci. Polskie marki, takie jak Dr Irena Eris, Inglot, Ziaja, Organique, Oceanic, czy Paese, cieszą się uznaniem zarówno na rodzimym, jak i na międzynarodowym rynku1.

Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczną PMR, Polacy najczęściej kupują kosmetyki w drogeriach (79%), hipermarketach (25%) i dyskontach (10%). Najpopularniejszą siecią drogerii jest niemiecki Rossman, ale wśród polskich sieci drogerii warto wymienić Drogerie Natura i Drogerie Polskie. Z pozostałych sieci, Sephora pochodzi z Francji, Douglas z Niemiec, a Hebe należy do portugalskiej firmy Jeronimo Martins1.

FAQ

1. Jakie są najpopularniejsze polskie marki kosmetyczne?
Najpopularniejsze polskie marki kosmetyczne to Dr Irena Eris, Inglot, Ziaja, Organique, Oceanic, i Paese.

2. Gdzie Polacy najczęściej kupują kosmetyki?
Polacy najczęściej kupują kosmetyki w drogeriach (79%), hipermarketach (25%) i dyskontach (10%).

3. Jakie są najpopularniejsze sieci drogerii w Polsce?
Najpopularniejszą siecią drogerii w Polsce jest niemiecki Rossman. Wśród polskich sieci drogerii warto wymienić Drogerie Natura i Drogerie Polskie.

Wyjaśnienie terminów

Drogeria – to sklep, w którym można kupić kosmetyki, środki higieny osobistej i inne produkty związane z pielęgnacją ciała.

Hipermarket – to duży sklep samoobsługowy, oferujący szeroki asortyment produktów, w tym żywność, odzież i artykuły gospodarstwa domowego.

Dyskont – to sklep oferujący produkty po obniżonych cenach, często dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych i skupieniu się na sprzedaży dużych ilości pojedynczych produktów.

Marka kosmetyczna – to nazwa, pod którą firma produkuje i sprzedaje swoje produkty kosmetyczne.